Obowiązek, którego pewnie nie spełniasz w regulaminie sklepu

Obowiązek, którego pewnie nie spełniasz w regulaminie sklepu

Wiedziałeś, że na swojej stronie masz prawny obowiązek umieszczenia linka do unijnej platformy rozstrzygania sporów? No właśnie. A wiedziałeś, że ona w ogóle istnieje? Dziś czas się o niej dowiedzieć – bo po pierwsze musisz, a po drugie dzięki niej możesz zaoszczędzić sobie sporo nerwów i wyprzedzić konkurencję marketingowo.

Już o tym pisałem dawno temu. A ostatnio otrzymałem od Komisji Europejskiej fajne materiały do podzielenia się z Tobą w tym temacie, z przyjemnością o nim opowiem. Infografika na końcu.

Najpierw tylko jeden skrót – ODR. To właśnie internetowe rozstrzyganie sporów i od teraz widząc te trzy literki będziesz wiedzieć, o co chodzi. Również w tym wpisie, bo pewnie się polenię i będę ich używać.

A zatem w ODR (ha, już!) chodzi o to, że jest strona w necie ułatwiające rozstrzyganie nieporozumień, jak Twojemu klientowi coś się nie podoba. Klientowi z całej Unii, język nie jest tu barierą. On zgłasza problem w swoim, Ty dzięki platformie otrzymujesz we własnym. Dzięki temu nie musisz się też już obawiać sprzedaży poza Polską i „a co będzie, jak pójdzie o zasady i zrobią się kwasy”.

Dobra, bo ja tak piszę, a w końcu zapomnę dać linka do tej platformy ODR 😄 Oto on – LINK.

Zgodnie z tym rozporządzeniem masz obowiązek zalinkować do tego miejsca na swoim sklepie i dać kontaktowy e-mail (zobacz art. 14). To może zamiast wystawiać się szukającym dziur w regulaminach naciągaczom lub wciskać na siłę, lepiej się z platformą poznać? Może nawet zaprzyjaźnić ;)? Okej, na kawę nie pójdziecie, ale będziesz mógł liczyć na jej pomoc w kwestiach, na jakich się zna.

A jak widzisz zna się na konfilktach, jak coś sprzedasz. I może stanowić nawet pewną przewagę rynkową nad tymi, którzy nie nadążają i za możliwościami, i za obowiązkami.

A jak to wygląda w poszczególnych krokach?

Jak już ten ktoś niezadowolony da Ci przez platformę ODR znać to dostaniecie wykaz organów, które mogą temat rozstrzygnąć. W 30 dni któryś wybieracie (najpierw „oskarżony” sklep, a kupujący potwierdza). W następne 90 dni wybrany organ ogarnia temat i rozstrzyga spór. Proste, wygodne – nie angażujące energii czy zapchanych polskich sądów.

Zobacz, jak to wygląda na infografice:

 

Infografika - Platforma ODR w 4 krokach

Platforma ODR działa w 31 krajach, obsługuje 25 języków. Zwróć uwagę, że nie musi dotyczyć tylko takich „namacalnych” rzeczy – wśród najczęstszych dotąd używanych sektorów prócz ciuchów i butów są też np bilety lotnicze.

Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Dzięki, że mnie odwiedziłeś 🙂

Kup teraz na Facebooku a prawo

Narzędzia do zdobywania informacji o klientach

Poznaj mnie

KONTAKT

prawo2